A kért oldal néhány másodpercen belül betöltődik
Hirdetés átugrása
újház 970×550
  • Roche 970*250
  • Lufi 300*300
  • Jelentős lépés az intelligens közlekedés tervezéséhez

    Tesa 640*480

    Új generációs jármű szenzorrendszert fejlesztett ki a KVANT Tanácsadó Zrt., melynek segítségével tervezhetővé válhat a mindennapi közlekedés. A fejlesztési projekt eredménye elsősorban közlekedést szervező intézmények, szervezetek számára könnyíti meg a közlekedési szituációk megoldását, kezelését.

    A negyedik ipari forradalom újabb fejezetet nyit a motorizált közlekedés tervezésében is. A korszerű járművek intelligenciájának növelése már több éve zajlik, egyes elemei már megjelennek az új – és jellemezően prémium kategóriás – modellekben. Az “intelligens funkciók” – ide értve az adaptív követési távolság tartást, a sávelhagyás felismerést és az ehhez kapcsolódó beavatkozást, a közlekedési jelzések részleges felismerését – már működő megoldások.

    A jármű szenzorrendszerek az előforduló közlekedési szituációkat nem minden esetben képesek lekezelni, megoldani. Ilyenkor a járművezető aktív beavatkozására van szükség. Mivel a járművek jelenlegi “intelligenciája” gyártó-specifikus, így ugyan arra a közlekedési szituációra különféle reakciót/kimenetet adhatnak. A technológia fejlődésével az automata rendszerek egyre “okosabbak” és megbízhatóbbak lesznek. Azonban még évtizedekben mérhető az az időtáv, amíg közel minden gépjármű autonóm közlekedést biztosító “intelligenciával” fog rendelkezni.

    Az evolúciónak része lesz a gépjárművek egymás közötti kommunikációja, és a jármű-forgalomirányító központ kommunikáció is hatalmas fejlődésen megy át. Míg előbbi a járművek mozgásának – térben – rövid távú összehangolását fogja végezni, utóbbi a nagyobb léptékű tervezés alappillére.

    A forgalmi torlódások nemzetgazdasági szinten kimutatható veszteségeket okoznak a torlódás miatt kiesett munkaidő, balesetekből adódó anyagi kár és egészségügyi ráfordítás, az improduktív üzemanyag felhasználás és jelentős környezet szennyezésen keresztül.

    Az Innovatív forgalomszervezési információs módszertan, demonstrációs környezet és gépjárműbe illesztett intelligens doboz prototípus kifejlesztése, valósidejű adaptív kommunikációs rendszer kifejlesztésén keresztül – TRAFO (Traffic Forecast System) – fejlesztési projekt célja, hogy a rendelkezésre álló valósidejű járművekből gyűjtött, környezeti-, forgalmi- és jelzőrendszeri adatok alapján valós időben olyan közlekedési paraméter modellek létrehozása, amellyel a vezérlő- és jelzőrendszerek a forgalom dinamikáját a hatékonyan és optimálisan alakíthatják. A Traffic Forecast System jelenleg egyszerre 100.000 jármű adatát tudja kezelni. Ennek eredményeként a forgalomirányító berendezésekkel felszerelt útszakaszokon a relatív gyorshajtás szabályozható, illetve amennyiben a járművezető a rendszer szerves részét képező mobilalkalmazást használja azon keresztül az adott útszakaszra számított optimális sebességkorlát érték is továbbítható.

    A járműforgalmi adatok anonim módon kerülnek gyűjtésre, mivel a rendszer célja forgalomszervezés és információszolgáltatás nem pedig kontroll és büntetés. Az anonimitást az adattárolás szintjén valósul meg. A járműben elhelyezhető adatgyűjtő, továbbá egy légszennyezettség mérő (környezeti adatgyűjtő) amelyek adatai bekerülnek egy központi rendszerbe, melyből a szoftver egy közlekedési optimumot képes meghatározni, amelynek eredményeként a gépjárművek haladása akadály mentesebbé válik, csökkenhet a károsanyag-kibocsátás, a zajterhelés.

    (OTS)

    Share your thoughts

    Akár most, akár a későbbiekben a "Süti beállítások" gomb megnyomásával módosíthatod a beállításaidat. A későbbiekben ezt a funkciót a főoldal alján találod.
    Cookie beállítások